woensdag 10 augustus 2016
Vandaag verschijnt in De Standaard in het kader van hun zomeractie "De Standaard Solidariteitsprijs" een advertentie van Duchenne Parent Project België.
Tot half augustus dingen 24 non-profitorganisaties mee naar de veertiende De Standaard Solidariteitsprijs. Dagelijks stelt een van de geselecteerden zich voor in een grote advertentie op de laatste pagina. Aan de beste creatie wordt een juryprijs uitgereikt. Ook het publiek mag vanaf 17 augustus zijn stem uitbrengen. Beide winnaars - ze worden bekendgemaakt op 3 september - mogen in het najaar nog driemaal paginagroot en gratis adverteren.
Hierbij de tekst die bij de advertentie gepubliceerd werd:
"Duchenne Parent Project België vzw verenigt ouders van kinderen met Duchenne Spierdystrofie, een aangeboren progressief verlopende spierziekte die in overgrote meerderheid jongens treft. Het eiwit dystrofine wordt niet aangemaakt in het lichaam waardoor de spieren stelselmatig afgebroken worden.
Sinds 1986, het jaar waarin het defecte gen voor het eerst beschreven werd, hebben verschillende onderzoeksteams weliswaar vorderingen gemaakt waardoor de levensverwachting van de patiënten steeg tot gemiddeld 25-30 jaar maar er is nog geen geneesmiddel. DPP wil het onderzoek financieel steunen en daarvoor is bewustmaking van het publiek belangrijk.
De advertentie werd ontworpen door 2 Nederlandse bureaus: Etcetera en Red Urban die we uiteraard zeer dankbaar zijn voor hun belangeloos engagement en ook onze dank aan het management van Herman Van Veen voor het mogen gebruiken van de tekst van zijn lied."
Noteer dus alvast in uw agenda volgende week woensdag 17 augustus om te stemmen voor de publieksprijs voor onze advertentie (www.standaard.be/solidariteitsprijs )
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten